Zájem o zájezdy na letní dovolenou je rekordní

woman-690034_1280

Počty Čechů, kteří vyrážejí na dovolenou do zahraničí, překonaly už loni předcovidová čísla. A jak napovídají prodeje zájezdů od cestovních kanceláří, letošní rok bude zřejmě opět rekordní. Z průzkumu, který pro společnost Pluxee (dříve Sodexo Benefity) zpracovala agentura Ipsos, vyplývá, že už loni vyrazila na dovolenou do zahraničí více než polovina Čechů. Jen si kvůli vysoké inflaci část z nich vyhradila pro dovolenou skromnější rozpočet, nebo například dovolenou zkrátili.

V podstatě totéž ukázala také data Českého statistického úřadu za loňský rok. Vyplynulo z nich také, že průměrná zahraniční delší cesta uskutečněná v roce 2023 trvala 7,6 nocí a jeden den této cesty vyšel na 1 948 korun (osoba), což bylo o 6 % více než v roce 2022. Průměrná zahraniční kratší cesta pak v roce 2023 trvala 2,4 nocí a průměrné denní výdaje při ní činily 1 789 korun. V meziročním srovnání tedy průměrné denní výdaje na ni vzrostly o 12,3 %.

Rostoucí výdaje za dovolené mohou být také ovlivněny tím, že Češi objevili způsob, jak za cestování ušetřit díky volnočasovým benefitům,jež některé firmy nabízejí. „V dnešní době je lze využít nejen na nákup zájezdu od cestovní kanceláře, ale také letenek nebo ubytování kdekoliv na světě například přes Booking.com. V tuzemsku pak třeba na ubytování v hotelu, penzionu, apartmánu, chalupě nebo v lázních,“ vysvětluje Tereza Knířová ze společnosti Pluxee.

Průzkum Pluxee také ukazuje, že Češi si stále častěji dopřávají v průběhu roku více dovolených. „Zhruba polovina si dopřává několik týdenních pobytů během roku. Dva a více týdnů volna najednou si vezme jen necelá třetina. Na dlouhou dovolenou pak vyrážejí nejvíce lidé mezi 45 a 53 lety,“ doplňuje Knířová.

Více dovolených během roku potvrzují i zkušenosti cestovních kanceláří. „Roste podíl zákazníků, kteří letí na dvě, někdy i tři dovolené. V zimě letí za teplem do exotiky, v létě k moři do nějaké osvědčené destinace a pak si ještě léto prodlužují po hlavní letní sezóně,“ říká Lucie Hasman, tisková mluvčí CK Blue Style.

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat