Spotřebitelské důvěra v Evropě je lepší, než naznačovaly odhady

Dubnový evropský průzkum spotřebitelské důvěry dopadl lépe, než odhady naznačovaly. Trhy ale již upínají pozornost ke zveřejnění průzkumu mezi nákupními manažery (PMI), které dorazí nejprve z eurozóny, včetně Německa, a poté z USA. „Podle nás poklesl v eurozóně PMI index ve výrobě pouze nepatrně, a to z 62,5 na 62,1 bodů. Průmyslový sektor se aktuálně těší z dobré kondice poptávky, avšak firmy mají potíže plnící se objednávkové knihy odpracovávat. Na vině jsou komplikace způsobené protipandemickými opatřeními,“ píše analytik Raiffeisenbank David Vagenknecht.

Firmám způsobují problémy prodlevy v dodávkách zboží a i výpadky zaměstnanců. Na mnoha místech Evropy, například v Německu, jsou také nadále v platnosti restriktivní opatření, čímž se aktivita, a s ní i sentiment, drží při zemi. „Zajímat nás budou také detaily ohledně zmíněných komplikací v dodavatelských řetězcích, které mají negativní dopad na objem výroby a současně tlačí ceny vstupů vzhůru. Komplikace nejsou pouze lokální záležitostí, čelí jim i výrobci v Česku a ostatních zemích regionu,“ říká Vagenknecht.

Na druhé straně oceánu by podle něj měly PMI indexy dopadnout lépe, jelikož americká ekonomika za pomoci pozvolného rozvolňování pandemických opatření a silného fiskálního stimulu předběhla eurozónu.

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat