V rámci soutěže Exportér roku, kterou organizuje Hospodářská komora ČR, poradenská společnost Dun & Bradstreet letos již po dvanácté ocenila nejlepšího exportéra mezinárodně uznávaným oceněním AAA Platinum. Vítězem se za rok 2023 stala společnost Alensa, do užšího výběru se dostalo dalších se sedm firem, které splňují náročná kritéria hodnocení Dun & Bradstreet.
V rámci samostatné kategorie „Nejlepší exportér podle hodnocení Dun & Bradstreet“ soutěže Exportér roku byly hodnoceny české firmy s největším meziročním nárůstem exportu podle vlastní, mezinárodně uznávané, metodiky Dun & Bradstreet. Nejúspěšnějším exportérem se za rok 2023 stal on-line prodejce kontaktních čoček, brýlí a produktů péče o oči, ryze česká společnost Alensa, která působí na 31 trzích.
Třicátý ročník soutěže Exportér roku (www.exporterroku.com) pořádá Hospodářská komora ČR. Soutěže se mohou zúčastnit všichni exportéři se sídlem v České republice s ročním objemem vývozu nad 100 milionů korun.
„Prestižní ocenění AAA Platinum je mezinárodně uznávané hodnocení, které Dun & Bradstreet vydává na základě vlastních kritérií. Ocenění AAA Platinum potvrzuje, že jeho držitelé přínosně nakládají se svými vstupy a efektivně je mění na kvalitní výrobky či služby. Přísná kritéria hodnocení oceněné společnosti musí splňovat nejméně pět let v řadě za sebou, čímž potvrzují svoji silnou pozici a stabilitu na trhu,“ vysvětluje obchodní ředitelka Dun & Bradstreet Kateřina Klosová s tím, že na ocenění AAA Platinum dosáhne pouze úzké procento firem působících v České republice.
Ocenění AAA Platinum je mezinárodně uznávaný certifikát a obchodním partnerům potvrzuje minimální úroveň rizika při spolupráci s oceněnou společností. „Dlouhodobá důvěryhodnost, spolehlivost a stabilita je klíčovým faktorem spolupráce na mezinárodních trzích,“ doplnila Kateřina Klosová z Dun & Bradstreet.
„Máme obrovskou radost, že vítězem hodnocení Dun & Bradstreet se stala firma vlastněná tuzemskými fyzickými osobami. To je skvělý příklad toho, že i malé a střední podniky mohou uspět na mezinárodní scéně a konkurují globálním gigantům. Jsme hrdí na to, že Alensa reprezentuje český byznys a dokazuje, že kvalitní české produkty a služby mají ve světě své místo,“ konstatuje obchodní ředitelka Dun & Bradstreet.
„Dlouhodobou strategií společnosti Alensa je udržitelný a dlouhodobý růst, v návaznosti na potřeby zákazníků, ale i spokojenost zaměstnanců, kteří jsou klíčem k našemu úspěchu. Už několik let po sobě je náš růst dvouciferný, a to i v době, kdy právě v roce 2023 došlo vlivem vysoké inflace ke globálnímu poklesu nejen spotřebitelské poptávky, ale celé oblasti e-commerce. Dalším důležitým aspektem je, že společnost je dlouhodobě zisková, i přesto že poslední dva roky výrazně investujeme vedle technologií i do budování pobočkové sítě optik Alensa v Česku, Slovensku nebo Maďarsku,“ vysvětluje Radek Hejl, spolumajitel a CEO společnosti Alensa.