Takzvané „gumové dřeváky“ Crocs se během koronavirové krize staly hitem. „Kombinace pohodlí a snadného dezinfikování se ukázala jako ta nejlepší možná v době, kdy lidé pracují z domova a bojí se pandemie,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček. V době pandemie prosperují zejména společnosti podnikající v oblasti ochranných zdravotnických pomůcek, podobný úspěch zaznamenal třeba Netflix, který nabídkou filmů a seriálů baví nespočet lidí v domácí izolaci. Mezi vítěze koronavirové krize samozřejmě patří i celá řada dalších společností od biotechnologických po IT. Ukazuje se však, že v rámci pandemie se dařilo i společnostem, u nichž se prosperita v čase krize tolik nečekala. Patří mezi ně právě i společnost Crocs, která vyrábí populární gumové pantofle. „Tuto společnost můžeme zařadit do oděvního a obuvního odvětví, které jako celek zažilo těžké časy.
Nicméně Crocs je zajímavá výjimka. Ukazuje nám, že si lidé v rámci pandemie chtějí udělat pohodlí a s estetikou si moc hlavu nelámou,“ podotýká Křeček. Crocs očekává růst tržeb za rok 2020 o 12 procent na 1,38 miliardy dolarů. Pro letošní rok přitom vyhlíží růst prodejů o 20 až 25 procent. Investoři si této zajímavosti již všimli. Odpovídá tomu růst ceny akcií Crocs z úrovně 33 na úroveň 75 dolarů během posledních šesti měsíců.
Pohodlí v kombinaci se snadným dezinfikováním povzbudilo prodeje pantoflí Crocs především u mladších zákazníků. Značce kromě pandemie pomohlo i spojení se zpěvákem Justinem Bieberem a řetězcem rychlého občerstvení KFC. Úspěšným reklamním kanálem se stala sociální síť TikTok.