Hokejové úspěchy zvedly tržby za potraviny o více než pětinu

červ

Úspěšná cesta českého hokejového týmu za titulem mistrů světa potěšila i obchodníky. Jen o posledním květnovém víkendu, kdy se hrály semifinálové zápasy a následně utkání o medaile, stouply v Praze tržby za potravinářské zboží o 20,6 procenta. Uvádí to čerstvá zjištění analytické služby studie Mastercard Spending Pulse.

Studie, která vychází z plateb všemi způsoby za nákupy v kamenných i internetových obchodech, ukazuje, že po dobu konání mistrovství světa v ledním hokeji v České republice od 10. do 26. května zaznamenávali obchodníci příliv zákazníků. V Praze, kde se k českým fanouškům přidaly stovky tisíc hokejových nadšenců ze zahraničí, vzrostly maloobchodní tržby vyjma prodeje aut v meziročním srovnání o 7,7 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen stouply meziročně dokonce o 11,9 procenta. V Moravskoslezském kraji, kde zápasy šampionátu hostila Ostrava, stouply tržby meziročně o 3,3 procenta.

Hlavní trendy zjištěné v Praze:

  • Tržby za prodej oděvů meziročně stouply o 15,1 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen narostly o 17,4 procenta.
  • Tržby v restauracích meziročně vzrostly o 11,6 procenta.
  • Tržby za prodej potravin meziročně stouply o 19,6 procenta. V průběhu finálového víkendu 25. a 26. května, kdy domácí tým získal zlato, vyskočily tržby prodejců potravin v meziročním srovnání dokonce o 20,6 procenta.

Hlavní trendy v Moravskoslezském kraji:

  • Tržby za prodej oděvů stouply meziročně o 8,6 procenta, když tržby v kamenných prodejnách vzrostly o 11,2 procenta.
  • Tržby za ubytování meziročně narostly o 15,2 procenta.
  • Tržby v restauracích zaznamenaly meziroční růst o 10,4 procenta.

„Výrazný nárůst spotřebitelských výdajů po dobu celého turnaje potvrzuje naše dřívější zjištění silného růstu z doby zahájení MS v hokeji v Praze, zveřejněná v předchozích analýzách. Šampionát přinesl výrazné ekonomické oživení ve všech regionech hostitelské země, především v sektorech spojených s pohostinstvím a maloobchodem. Úspěšná jízda domácího týmu za titulem mistrů světa navíc podpořila výdaje domácích spotřebitelů, především výdaje za potraviny a útraty v restauracích, v nichž se vysílaly zápasy. Nadšení domácí populace podepřené úspěchy národního týmu výrazně posílilo spotřebu domácností,“ říká Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka institutu Mastercard Economics Institute.

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat