Firmy versus daně. Jak řešit náklady na home office zaměstnanců?

Firmy, které mají za home office třeba i stovky zaměstnanců, by měly začít řešit to, jak budou postupovat při uplatňování svých výdajů pro daňové účely. „Ve světě se objevují návrhy, aby zaměstnavatel zaměstnanci na home officu hradil třeba i výdaje za kávovar, kávu nebo toaletní papír. O energiích, počítači či náhradě za opotřebení stolu nebo židle ani nemluvě. Pokud tyto náklady opravdu zaměstnavatel bude hradit, může o ně poté pochopitelně ponížit svůj daňový základ,“ nabízí některé příklady hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Takové propočty budou v praxi ale dost obtížné. Podle daňových expertů by proto bylo vhodné, aby Ministerstvo financí vydalo nějaký manuál s návodem, jak vlastně náklady vznikající při práci z domova z daňového hlediska pojmout.

„Například Španělsko nařídilo zaměstnavatelům, aby zaměstnancům platili za údržbu a vybavení, v Německu se debatuje o zákonu, který by obsahoval práva zaměstnanců pracujících z domova, Francie přijala zákon chránící zaměstnance před nutností odpovídat na e-maily po pracovní době a Británie naznačila, že by mohla zmírnit daňová pravidla u nákupů pracovního vybavení během pandemie,“ doplňuje Kovanda.

 

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat