Tuzemská dovolená na vzestupu – většina Čechů stráví léto doma

train-station-1868256_1280

Tuzemská dovolená zůstává pro většinu Čechů hlavní volbou. Podle aktuálního průzkumu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism chce letos strávit volné letní dny v Česku 65 % dotázaných, o 4 p. b. více než loni. Nejčastěji zamíří do Jihočeského, Jihomoravského nebo Středočeského kraje.

Letní pobyt v tuzemsku potrvá v průměru devět dní a Češi za něj utratí 9 707 Kč na osobu – o 423 korun víc než loni. Volný čas na dovolené si chtějí užít nejen v podobě aktivního odpočinku nebo návštěv památek, ale čím dál víc i objevováním lokální gastronomie.

Průměrná délka prázdninových pobytů se meziročně mírně zkrátila – z loňských deseti na letošních devět dní. Češi si ale chtějí dovolenou užít naplno. Z průzkumu vyplynulo, že více než čtvrtina lidí se vrátí na známá místa, zatímco téměř polovina chce poznat něco nového. Stále platí, že na letní dovolenou Češi nejčastěji vyrážejí s rodinou (46 %) a partnerem či partnerkou (31 %).

V sedmi případech z deseti cestují autem nebo motorkou. Ubytování hledají především v penzionech (47 %) a rozhodují se podle ceny, vlastní zkušenosti a lokality. Současně roste zájem o místní gastronomii. Častěji si ji během cestování po tuzemsku dopřávají respondenti do 49 let (81 %) a osoby s vysokoškolským vzděláním (82 %).

„Tuzemská dovolená má pro Čechy stále silné kouzlo. Nabízí jistotu, pohodlí, kvalitní služby a bohaté zážitky – od přírody přes památky až po vynikající jídlo. Letos navíc sledujeme větší zájem o regionální kuchyni. Až 77 % lidí říká, že při cestování po Česku aspoň občas ochutnává místní speciality. To představuje významnou podporu pro lokální producenty a podnikatele,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává:

„Z hodnocení respondentů vyplynulo, že si v evropském srovnání cení hned po italské právě českou kuchyni. Předběhli jsme tak i oblíbené destinace jako je Řecko, Španělsko nebo Francie. A to je skvělá zpráva, která vypovídá o tom, že tuzemské restaurace, kavárny, cukrárny a další podniky dokáží nabídnout hostům kvalitní pokrmy. Řada z nich také sází na lokální suroviny. Výsledkem je kombinace podpory daného regionu.“

Sdílet článek

Mohlo by Vás zajímat