Osm B2B marketingových trendů pro rok 2024

Kdo chce uspět v rychlém světě marketingu, musí sledovat nejnovější trendy. Společnost Dun & Bradstreet sestavila přehled osmi z nich ve světě B2B. Zabývá se například tím, jak se postavit ke konci souborů cookies, co je základním předpokladem pro efektivní využívání umělé inteligence nejen při tvorbě obsahu, proč je personifikovaný obsah v B2B marketingu důležitý, proč integrovat a analyzovat data, jaká by měla být priorita marketingových týmů, stejně tak způsoby prověřování obchodních partnerů nebo klientů.

Marketingový trend č. 1: Soubory cookies třetích stran
Rok 2024 bude definitivně znamenat konec souborů cookie třetích stran, protože společnost Google do konce roku zakáže jejich používání ve svém vlastním prohlížeči Chrome. B2B firmy musí zvážit strategie, jak se přizpůsobit, a ty pak rychle implementovat. Řešení, jako je Visitor Intelligence, umožňují zjistit, které firmy navštěvují vaše webové stránky a o jaké nabídky mohou mít zájem. Odtud máte dobrý základ pro pochopení problémů, které potřebují řešit – a ideální výchozí bod pro marketing založený na datech.

Marketingový trend č. 2: Umělá inteligence
Těžko si představit jinou technologii, která by změnila náš pracovní svět více než umělá inteligence. Její využití je stále důležitější i v marketingu. Umělá inteligence zpracovává velké objemy dat a poskytuje zjištění i prognózy. To však funguje pouze tehdy, když jsou data, na nichž je založena, čistá, přesná a důvěryhodná. Firmám se doporučuje, aby posílily své procesy správy dat, které jim umožní využití AI.

Marketingový trend č. 3: Obsah
Obsahový marketing neboli content zůstává důležitým marketingovým trendem, i když nyní zahrnuje dvě úrovně. Za prvé je důležité, jak shromažďovat a vyhodnocovat informace a data o firmách, tak z nich vyvozovat požadavky a potřeby firem. To pak tvoří základ pro poskytování personalizovaného a relevantního obsahu. Ve skutečnosti se dnes firmy zabývají větší individualizací než kdykoli předtím. Z druhého pohledu se tvorba obsahu stále více urychluje prostřednictvím umělé inteligence. Správci obsahu využívají nástroje AI pro přípravu textů nebo pro tvorbu videí na bázi AI.

Marketingový trend č. 4: Automatizace a digitalizace
Mnoho marketingových týmů stále zaostává, pokud jde o digitalizaci a automatizaci svých procesů. Je tedy nejvyšší čas, aby digitální transformaci a automatizaci procesů posunuly na vrchol seznamu svých priorit. Každá společnost, která tak neučiní, riskuje ztrátu efektivity.

Marketingový trend č. 5: Integrace dat do MarTech nástrojů
Vše na jednom místě, vše z jednoho zdroje: integrace dat přímo do systémů a nástrojů představuje další trend. Datové záznamy jsou pak vždy aktuální s externími daty (daty třetích stran), která do systémů proudí. Technologie pro integraci dat jsou k dispozici pro nástroje, jako jsou Salesforce, Microsoft Dynamics, SAP, Marketo nebo Hubspot. Trend směřuje ke konektorům, které se snadno a rychle instalují a obsluhují. Koneckonců ne každá společnost je schopna zvládnout velké integrační projekty nebo konfiguraci rozhraní API.

Marketingový trend č. 6: Analýza dat
Mnoho společností postrádá přehled a transparentnost, pokud jde o jejich vlastní portfolio zákazníků. Právě to je jedna z věcí, kterou mohou analýzou dat získat. Analýza dat umožňuje identifikovat klíčové zákazníky (se specifickými rysy) v databázi CRM a následně najít jejich dvojníky na trhu. Pomáhá také podpořit růst v rámci stávající zákaznické základny a také najít nové zákazníky. Za tímto účelem se poznatky z analýzy dat zapracovávají do plánování kampaní, hovoříme o „account based marketingu“.

Marketingový trend č. 7: Řízení rizik
Řízení rizik nabývá také v oblasti marketingu stále na větším významu. Společnosti využívají ukazatele rizika od externího poskytovatele dat, jako je například Dun & Bradstreet, aby zjistily, zda jsou potenciální odběratelé finančně zdraví a zda jsou schopni platit faktury včas a dodržovat předpisy. Marketingové týmy vyřazují společnosti, které představují riziko, již v počátku, ideálně ještě předtím, než je prověří obchodní tým. Potenciální obchodní partneři jsou rovněž prověřováni a hodnoceni buď manuálně, nebo v automatizovaném procesu.

Marketingový trend č. 8: Environmentální, sociální a správní aspekty (ESG)
Navazování obchodních vztahů s udržitelnými společnostmi je pro mnoho podniků na prvním místě seznamu priorit. Marketingové týmy jsou stále častěji žádány, aby zkontrolovaly, zda jsou potenciální obchodní partneři prověřeni s ohledem na jejich udržitelnost a potenciální rizika ESG. Využívají k tomu údaje ESG, například údaje poskytované společností Dun & Bradstreet, které poukazují na to, jak udržitelně fungují zákazníci i dodavatelé.

Sdílet článek

Mohlo by Vás zajímat