Češi na Vánocích nešetřili. Nejvíce nakupovali elektroniku, kosmetiku a oblečení, ale i šperky

Vysoká inflace ani očekávání recese neměly vliv na to, jak Češi minulý rok před Vánoci utráceli. Nejvíce nakupovali elektroniku, kosmetiku, oblečení, sportovní vybavení a šperky. Obchodním vítězem Vánoc však – s ohledem na útraty domácností – byly kurýrní služby.

Údaje shromážděné bankou ČSOB ilustrují i to, jak je utrácení v předvánočním čase rozděleno mezi pohlavími. Například elektroniku kupovali více muži, konkrétně v poměru 70:30 vůči ženám. Obdobný poměr, 80:20, pak muži měli i u nákupu šperků a mírně více investovali také do sportovního vybavení (60:40). Ženy naopak vkládaly více peněz do nákupů kosmetiky, a to v poměru 65:35. Ženy mají na svědomí také 65 % útrat v segmentu oblečení.

V období před Vánoci, od 20. do 31. prosince, Češi provedli téměř čtvrtinu (23 % útrat) svých nákupů prostřednictvím e-shopů. Číslo odpovídá i celoročnímu trendu za rok 2022. Celých 40 % útrat v e-shopech přitom Češi uskutečnili u zahraničních obchodníků.

Pro obchodníky ale sezona Vánocemi nekončí: následující týdny by měly být ve znamení výprodejů. Z dat, která má ČSOB k dispozici, vyplývá, že Češi zatím ve slevových akcích nejvíce utrácejí za elektroniku, oblečení, sport, ale i nábytek a kosmetiku.

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat