Dálnice D1 u Brna směr Vídeň bude mít šest pruhů

d1brno1

Ředitelství silnic a dálnic počátkem srpna zahájilo rozšiřování prvního úseku dálnice D1 u Brna na šestipruhové uspořádání. Konkrétně se jedná o úsek Brno-centrum (EXIT 194) – Brno-jih (EXIT 196).

„Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 tisíc vozidel. Proto je nejvyšší čas stavbu zahájit a za dva roky ji otevřít pro provoz. Rozšířený třípruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou na území České republiky, ale ulehčí i cesty směrem na Bratislavu nebo Vídeň,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1, která probíhala mezi 21. a 182. kilometrem. Doprava bude vedena v režimu 2+2 jízdní pruhy na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezena na 80 km/h.

„Vzhledem k vysokým dopravním intenzitám se v místě často tvoří kolony i bez jakéhokoliv dopravního omezení, neboť aktuální čtyřpruh již není schopen takovýto objem dopravy kapacitně pojmout. Proto bylo přistoupeno ke zkapacitnění dálnice na šest jízdních pruhů. Jedná se o první úsek na D1 u Brna, kde k takovémuto rozšíření dojde. Další stavbou, kterou máme v plánu, je zkapacitnění mimoúrovňové křižovatky Brno-jih, tedy propojení dálnic D1 a D2,“ představil plány s dálnicí D1 u Brna generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Změnou oproti modernizaci budou širší provizorní jízdní pruhy (2,75 m levý a 3,25 m pravý) a krátkodobá přestavba dopravního opatření (kdy se nelze vyhnout omezení do 1 jízdního pruhu) probíhající v době mimo dopravní špičky zejména během nočních hodin. Zcela zásadní bude dodržování předepsané rychlosti a rozestupů mezi vozidly, neboť i sebemenší dopravní nehoda ve zúžení může mít za následek velké dopravní komplikace.

Zkapacitnění D1 u Brna bude postupně probíhat v nejbližších letech mezi Kývalkou (EXIT 182) a Holubicemi (EXIT 210). Kromě zřízení třetích pruhů budou provedeny také kompletní rekonstrukce vozovek, mostů či odvodnění. V rámci rozšíření dálnice dojde také výstavbě nových protihlukových stěn, díky kterým poklesne hlukové zatížení obyvatel v Brně a přilehlých obcích.

Projekt je spolufinancován z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2021 – 2027).

Sdílet článek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Mohlo by Vás zajímat